Arıza Kodu - Hata Kodu Ara

VSS Sensörü, Araç Hızı Sensörü Nedir? Ne İşe Yarar?

VSS Sensörü, Araç Hızı Sensörü Nedir? Ne İşe Yarar?

Peki hız sensörü tam olarak nedir ve hangi amaca hizmet eder? Pekala, başlamak için birçok farklı sensör tipi vardır ve çoğu çoklu araç sistemleri tarafından kullanılır. 

Modern araçlar, araç hızı bilgisini modüller arasında paylaşmak için kullanır.
Örneğin, Değişken Yardımlı Servo Direksiyon (VAPS) sistemi, düşük hızlarda daha yüksek yardım için hidrolik direksiyon basınçlarını düzenlemek için Araç Hız Sensörü (VSS) girişini kullanır, bu da otopark manevralarının gerçekleştirilmesini kolaylaştırır. Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi (ABS), bir tekerleğin ne zaman kilitlendiğini belirlemek için VSS bilgilerini kullanır ve yön dengesini korumak için o tekerleğe baskı yapar. Bazı araçlar ABS için ayrı sensörler kullanır, ancak bilgisayarın VSS olarak hareket etmek için tekerlek sensörlerinden gelen bilgileri kullanması yaygındır. Örneğin, birçok yeni Ford aracı hem ABS hem de bilgisayarla ilgili araç hızı işlevleri için arka aksa monte edilmiş bir hız sensörü kullanıyor. Alet Kümesi (IC) ve Hibrit Elektrikli Küme (HEC) modülleri, hız göstergesi çalışması için araç hızı bilgilerini kullanır.

Birçok gelişmiş hava süspansiyon sistemi sürüş yüksekliğini belirlemek için VSS çıkışını kullanır. Bu araçlar daha iyi kullanım için daha yüksek hızlarda indirilir. Şanzımanlar, vardiya stratejisi için VSS bilgilerine dayanıyor. Seyir kontrol sistemleri, sistemi ne zaman etkinleştirip devre dışı bırakacağınızı bilmek ve ayrıca sabit bir hızı korumak için VSS'ye güvenir. Tüm Elektronik Motor Kontrol (EEC) sistemleri hız sensörü bilgilerini bir şekilde veya başka bir şekilde kullanır. Liste devam ediyor ama bu sensörün doğru çalışmasının önemlidir.



En yeni Araç Hız Sensörleri sürekli mıknatıs tipindedir ve bir eksantrik mili veya krank mili sensörüyle aynı şekilde çalışır. Sensörler şanzıman kutusuna veya arka diferansiyel grubuna monte edilebilir. Şanzımandakiler tipik olarak dişli tahriklidir ve diferansiyel dişlilerde halka dişli ile monte edilmiş bir tetik tekerlek kullanılarak. Her iki stil sensörü de
aynı görevi yapar. 

Arızalı bir sensörün neden olduğu sürülebilirlik semptomları, sensör çıktısının dahil olduğu görevlerin sayısı nedeniyle büyük ölçüde değişebilir. Çoğu araç bilgisayarı, hatalı çalışan araç hız sensörleri için ilgili kontrol motoru ışık kodlarını ayarlayacaktır.

Peki ya kod yoksa? Ne aramalıyız? 

İlk önce, hatalı bir hız sensörüne ulaşılabilecek endişeleri olan birden fazla sistem olup olmadığına bakın. 

Örneğin, eğer şanzıman zayıf bir şekilde kayıyorsa ve hızölçerimiz çalışmıyorsa, hız sensörü sorunumuz olabilir. Kilitlenme önleyici frenlerimiz düzensizse ve seyir kontrolümüz aynı anda çalışmayı durdurduysa, o zaman tahmin ettiniz, olası bir VSS hatası var.

Peki şüpheli bir VSS'yi nasıl test edeceğiz? 


Bir tarama aletiniz varsa, VSS değerini yükseltin ve hatalı veya hatalı okuma olup olmadığını kontrol edin. Gerektiğinde bileşen ve kablolama testlerini takip edin. Eğer tarama aleti elinizde değilse, yapabileceğimiz birkaç test vardır. 

Öncelikle yeni bir sensör için bir direnç değeri bulun ve sensör terminalleri arasında doğru direnci kontrol edin. Kablolama testleri gerçekleştirin. Eşyaları ve konektörleri korozyon veya zayıf bağlantı açısından kontrol edin. Ayrıca, manyetik alıcıda metal kirliliğini kontrol edin ve tetik tekerleğini veya tahrik dişlilerinde hasar olup olmadığını kontrol edin. Birçok konektörün konumları nedeniyle, su girişi de bir sorun olabilir, bu yüzden konektörleri dikkatlice kontrol edin. Bir tarama aletinin okuması hatalı bir hız sensörü sinyali gösterse bile, VSS'yi kınamadan önce kabloları ve konektörleri kontrol etmeniz gerekeceğini unutmayın. Ayrıca, bazı araçların bilgisayar girişi için ABS Tekerlek hız Sensörleri ve Transmission VSS gibi çok sayıda özel hız sensörüne sahip olduğunu unutmayın. Bu yüzden daima doğru sensörü test ettiğinizden emin olun!