O2 Oksijen Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?
Oksijen sensörünün nasıl çalıştığı hakkında biraz daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Modern bir motorun çalışması için gerekli birçok sensör vardır, ancak tartışmasız hiçbiri oksijen sensörleri kadar önemli değildir. Bu sensörler egzozdaki yanmamış oksijen miktarını okur. Bilgisayar daha sonra yakıt karışımını dengelemek için bu okumayı kullanır. Egzozdaki oksijen içeriği arttıkça (zayıf bir durum olarak bilinir), sensörlerin voltaj okuması azalır. Bu, bilgisayarı, enjektörlerin sağladığı yakıt miktarını artırmak için uyarır. Buna karşılık egzozdaki oksijen içeriği azalır (zengin durum olarak bilinir).
Oksijen sensörü voltajı bu zenginleşmenin bir sonucu olarak artar ve bilgisayar yakıt akışını azaltarak tepki verir. Yakıt miktarı azaldıkça yağsız bir karışıma geri döneriz ve sensör voltajı düşer. Bu işlem motor çalıştığı sürece tekrarlanır. Bu sürekli geri besleme döngüsü, yakıt kontrol sisteminin kalbidir. Tipik zayıf gerilim okumaları 0 ila 0,3 volt arasındadır ve zengin okumalar ise 6 ila 1 volt arasındadır. İdeal bir yakıt karışımı (14.7: 1) yaklaşık .5 volt voltaj üretecektir.
Öyleyse neden sadece gaz kelebeğine bağlı olarak sürekli ölçülen yakıt miktarını tutmuyorsunuz? Eh, birçok faktör 14.7: 1 oranını korumak için gereken yakıt miktarını etkiler. Bu faktörlerin bazıları yakıt kalitesi, atmosfer basıncı, nem ve daha fazlasını içerir. Böylece O2 sensörlerine ihtiyaç var! Sensör değiştirme oranları değişkendir, ancak çoğu modern sensör ortalama olarak saniyede en az yarım düzine anahtarlama yapar. Eski sensörler saniyede bir kez olduğu kadar yavaş çalıştığından, yeni stil sensörlerin ürettiği emisyonlardaki iyileşmeyi hayal edebilirsiniz!