Arıza Kodu - Hata Kodu Ara

MAF Sensörü Nedir?

Kütle Hava Akışı (MAF) Sensörünün temel amacı, 

Motora giren havanın hacmini ve yoğunluğunu herhangi bir zamanda ölçmektir. Bilgisayar bu bilgileri, motora iletilecek doğru yakıt miktarını hesaplamak için diğer sensörlerden gelen girdilerle birlikte kullanır. Bu sensörden gelen girdi, dolaylı olarak istenen ateşleme zamanlaması ve şanzıman işletim stratejilerinin hesaplanmasına yardımcı olmak için de kullanılır. MAF sensörleri temel olarak "sıcak tel" sensörü veya "sıcak film" sensörü olarak tasarlanmıştır. Her iki sensör de benzer şekilde çalışır. Sıcak tel sensörleri platin tel boyunca akımı geçer ve sıcak film sensörleri folyo ızgara boyunca akımı geçirir. Mevcut seviye, sıcak teli veya filmi önceden belirlenmiş bir sıcaklıkta tutacak şekilde düzenlenir. Bu sıcaklık doğrudan bir değerdir.




Hava, kütle hava akış sensöründen geçerken sıcak teli soğutur ve bu teli belirtilen sıcaklıkta tutmak için gereken akım miktarını arttırır. Telin soğutulduğu miktar, sensörden geçen havanın sıcaklığı, yoğunluğu ve nemi ile doğru orantılıdır ve böylece, teli ısıtmak için gereken akım artışı, bilgisayarın motora giren havanın hacmini kolayca hesaplamasını sağlar.


MAF Sensörü Nasıl Çalışır


Kütle hava akış sensörleri tipik olarak güç aktarım sistemi kontrol modülüne (PCM) bir voltaj veya frekans sinyali gönderir. Sıcak tel sensörleri tipik olarak 0 - 5 volt çalışma aralığına sahiptir, rölanti gerilimi yaklaşık 5 - 5 volt civarındadır ve tam gaz uygulaması normalde 4 ila 5 volt arasındadır. Sıcak film sensörleri tipik olarak 30 - 50 Hz frekans çıkışı üretir, 30 Hz rölantide ve tam gazda 150 Hz olur. Sensörler arasında başka ince farklar da var ama bunlar fonksiyonu veya amacı etkilemiyor.